De reclameregels voor ondernemers in de gemeente Deventer zijn te streng, het CDA in Deventer roept het college van burgemeester en wethouders op om soepeler te zijn.

In de gemeente Deventer, en in het bijzonder Diepenveen, liggen ondernemers en controleurs van reclame-uitingen al een poos overhoop met elkaar. De gemeente Deventer wil een wildgroei in reclame-uitingen voorkomen en controleert volgens Diepenveense ondernemers de laatste tijd veel strenger dan voorheen. Met als gevolg dat reclameborden en vlaggen die al jarenlang hangen, verwijderd moeten worden. Het CDA roept in Deventer Centraal op om niet zo streng te controleren.

Diepenveense voorbeelden zijn o.a. elektronicawinkel Expert, Café-restaurant Trace 37 en de Welkoop. Wat resteert is een aantal kale panden waarbij je op het eerste gezicht denkt dat het gaat sluiten of al gesloten is. De expert heeft Uit wanhoop zijn wasmachines oranje gespoten en zet deze elke dag buiten neer om aan te geven dat het pand geopend is en dat je er nog steeds elektronica kan kopen.

[AFG_gallery id=’130′]

Aan de buitenkant nauwelijks zichtbaar dat hier zovan getroffen ondernemers in Diepenveen

CDA-fractievoorzitter Henk Groothuis zegt dat de ondernemers er natuurlijk geen Las Vegas van moeten maken, maar dat deze strikte handhaving in economisch moeilijke tijden niet erg ondernemersgericht is. Groothuis begrijpt dat het nieuwe college andere prioriteiten heeft, maar benadrukt dat het nu voor veel ondernemers onduidelijk en onzeker is over wat zij mogen. Het MKB in Deventer hoopt dat het gemeentebestuur de regels versoepelt.

Tags